Offcourse Coaching

Individuell löpcoaching


LÖPTEKNIK • STYRKA OCH RÖRLIGHET SOM LÖPARE • INDIVIDUELLT TRÄNINGSPROGRAM


Om du vill ha hjälp och stöttning i att ta din löpning till nästa nivå tycker jag att du ska kontakta mig.
Jag hjälper dig plocka fram din löpkänsla eller bygger ditt träningsprogram utifrån dina förutsättningar och mål.


Första gången vi träffas  går vi igenom din situation som löpare, som mål, bakgrund och eventuella skador.
Därefter gör jag en löpanalys som vi sedan bygger vidare på ihop med dina mål.

Vi tränar ihop, går igenom tekniktips och övningar för styrka och rörlighet, du får också dessa via mail efter passet .


Kostnad: 500 kr inkl moms för 60 minuter
Ingår: löpanalys, tekniktips, styrkeövningar, rörlighetsövningar


TRÄNINGSUPPLÄGG


Oavsett vem du är som löpare; hur långt eller fort du vill springa hjälper jag dig nå dit.

Det spelar ingen roll om du tränar efter puls, kilometertider, upplevd ansträningning eller bara njuter av att vara ute och springa.

Vi fixar ett program som passar just dig.


Jag planerar din träning fyra veckor i taget mot ditt (eller dina?) mål och vi utvärderar löpande under perioden via telefon, mail eller sms.

I upplägget kommer både löp-pass, prehab/rehab, styrka och rörlighet finnas, planerat på ett sätt som fungerar i din vardag.



Innan jag planerar ett program vill jag att du köpt minst ett teknikpass för att säkerställa att du har teknik och fysik motsvarande dina mål. 


Kostnad: 500: -månad inkl moms (plus tekniktimme á 500 kr inkl moms vid start)


Ingår: Strukturerat träningsprogram via mail efter dina förutsättingar och mål;
Löp-pass och kompletterande styrka, rörlighet samt ev alternativträning
Löpande utvärdering via telefon, sms eller mail





Ditt mål avgör terrängen ditt program avser


Om ditt mål är att springa i skogen, i berg, på asfalt eller på en löparbana spelar mindre roll.

Det viktiga är att du vill komma framåt, att utveckla din löpning.


Olika terräng och underlag ställer olika krav på kroppen. Jag planerar efter det du vill lyckas med, inte vad som funkar för någon annan

Ibland kommer livet i vägen för träningen


Det kan då vara svårt att få till de planerade passen, oavsett hur motiverad man än är. Skulle det hända dig är det baraatt du hör av dig under periodens gång så guidar jag dig till alternativa pass eller att planera efter de nya förutsättningarna.



Du måste inte ha ett lopp som målbild


Ett lopp är för de flesta det enklaste sättet att motivera sig. Oavsett hur långt ditt lopp är hjälper jag dig till ditt mål oavsett om målet är en tid eller just målgången.


Men många av oss upplever också prestationsångest inför ett fysiskt krav och vill springa för upplevelse, avkoppling eller njutning. I dessa fall kan det var skönt att ha ett program att luta sig mot, något att hålla i handen (eller ha på kylskåpet) så träningen blir prioriterad. En löpt halvtimme är ALLTID en vunnen halvtimme, eller hur?

Copyright © All Rights Reserved